Evden Çalışanlar İçin Beslenme ve Egzersiz Önerileri

 

 

Evden Çalışanlar için Beslenme ve Egzersiz Önerileri
Covid-19 salgınına karşı şu anda ülkemizdeki birçok iş yeri ve kamu kuruluşu çalışanlarının sağlıklarını düşünerek bazı önlemler aldı.Bazı
kurumlar çalışma saatlerini düzenlerken bazıları da evden çalışma modeli sistemine geçtiler. Bireysel ve toplumsal sağlığımız için en uygun
şekilde alınmış bu kararlara salgının yayılmasını önlemek amacıyla her bir vatandaşımızın uyması gerekmektedir. Her birimize vatandaş
olarak bu konuda büyük sorumluluk ve görevler düşmektedir. Eğer toplum olarak hijyen kurallarına uyar ve resmî açıklamalar ışığında
gerekli adımları atarsak en kısa zamanda eski günlerimize hep birlikte dönebiliriz.
Çalışma hayatımızın bu süreçte yeni bir düzene geçmesi elbette hepimize farklı bir deneyim yaşatmıştır.Toplantılarımızı internet üzerinden
yapıyor, iş takibimizi dijital platformlar aracılığıyla telekonferans ya da video konferans şeklinde sağlıyoruz. Tabi önemli olan sağlığımızı
korumak fakat evden çalışma modeline ve düzenine de birçoğumuz alışkın değiliz. Bu nedenle bu süreçte biraz sıkıntılar yaşayabiliriz.
Belki işlerimizi yetiştirmekte ya da takip etmekte zorluklar çekebiliriz. Bunun için iyi bir plan çıkarmalı ve ev konforuna aldanmadan ona
uyum sağlamalıyız.
Ev konforu, evden çalışma sürecinize en çok zorluk çıkaracak etmenlerden biridir. Ancak buna aldanmamalısınız.İşinize odaklanabilmek ve
vücut direncinizi korumak için yeni yollar keşfetmelisiniz. Dışarıya çıkamasanız da evden de stres atıp, düzenli ve verimli bir gün
geçirebilmeniz mümkündür.Peki nasıl mı? Ev içerisinde olduğunuz süreçte sağlıklı beslenmeye devam edip küçük egzersizler yaparak.

Sağlıklı Besinler Tüketmeliyiz

Sağlıklı beslenme, bağışıklık sistemimizi güçlendirerek hastalıklardan korunmamızı sağlayan en önemli unsurdur. Çünkü vücudumuzun
direncini besin değeri yüksek olan yiyecekler tüketerek arttırabiliriz. Ancak evden çalıştığımızı düşünürsek ve pek de hareket etme
imkanımızın olmadığını göz önünde bulundurursak kalorisi yüksek besinlerden de uzak durmamız gerekiyor. Belki can sıkıntısı belki de
biraz televizyon karşısında uyuşma hali ile zararlı ve endüstriyel katkı maddeleri barındıran yiyeceklere daha çok ilgi duyabiliriz. Sağlıklı
beslenmenizi yerine getirmeniz kadar, sizi ağırlaştıracak ve kilo almanıza sebep olacak yiyeceklerden de uzak durmak evden çalışırken
dikkat etmeniz gereken önemli noktalardan biridir.
Evden çalışma yaparken konsatremizin bozulmaması ve sindirim sistemimizin doğru şekilde çalışabilmesi için doğal ve sağlıklı besinler
tüketmeliyiz. Belki çalışma hayatının temposu içerisinde evde hiç yemek yapma alışkanlığı olan birisi değildiniz. Şu anda da vücut
direncinizi korumak için iyi beslenmek istiyorsunuz.Ama hangi besin değeri yüksek yiyecekleri tüketmeniz gerektiğini bilmiyor musunuz?
Hiç merak etmeyin, bu doğrultuda sizlerle paylaşmak istediğimiz bazı öneriler var.

Protein Değeri Yüksek Besinler Tercih Edin

-Haşlanmış yumurta, içerdiği b12 ile yağ yakımına yardımcı olmakla birlikte yüksek bir protein deposudur. Ayrıca protein oranı yüksek
besinlerin daha uzun süre tokluk hissi verdiği unutmayın.
-Somon gibi omega3 yönünden zengin olan balıkları tercih edin. Yağlı balıklar doğal yağ barındırdığı için hala kararında tüketmek bağışıklık
sisteminizi güçlendirecektir.
-Bakliyat çeşitleri bir numaralı dostunuz olmalı! Fasulye, barbunya, kırmızı mercimek, yeşil mercimek, börülce, bulgur gibi yüksek protein
ve lif oranına sahip ancak düşük kalorili bakliyatları tercih edebilirsiniz.
-Yağsız yoğurt ve peynir gibi süt ürünleri de kalsiyum yönünden zengindir ve yine gerekli proteini alırken kilo almanıza engel olacak
kıymetli yiyeceklerdendir.

Vitaminlerin Görevi Çok Önemli

-Brokoli, havuç, ıspanak, kayısı gibi antioksidan özelliği baskın olan A vitaminleri bağışıklığınızın korunması için birebir olup diğer yandan
da cilt sağlığınıza da destekleyeceklerdir.
-Fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişler içerdiği E vitamini ile vücudunuz için doğal bir savaşçıdırlar.
-Elbette C vitamini ise olmazsa olmazımızdır: Portakal, mandalina, greyfurt, kivi ve muz gibi turunçlar ailesi vücudunuzun enerji deposuna
hizmet ederek bağışıklığınızı koruyacak ve hastalıklara karşı önlem alacaktır.
Tüm sağlıklı beslenme süreçlerimizin yanında sağlığımıza zarar olan maddelerden de uzak durmamız gerektiğiniz unutmayalım. Sigara ve
alkol gibi zararlı alışkanlıklarımızı özellikle koronavirüs’ün salgın döneminde bağışıklık sistemimizi diri tutmak için hayatımızdan
uzaklaştıralım.

Evden Çalışma Yapan Kişilere Basit Egzersiz Önerileri

İşlerimizi evden yürüttüğümüz bu süreçte, dışarıya da çok fazla çıkmamamız gerektiğini göz önünde bulundurursak, hareketsiz kalmamız
oldukça olasıdır. Hareketsiz kalmak kan dolaşımımızı yavaşlatır ve bu metabolizmamızı olumsuz etkileyerek bizleri epey miskinleştirir.
Sağlıklı beslenmenin önemini ve bunu nasıl uygulayabileceğimiziden yukarıda bahsetmiştik. Şimdi ise sıra ikinci önemli konuya geldi:
Egzersizler.
Daha dinç bir zihin ve zinde bir bedene sahip olmak hem de evde oturduğumuz bugünlerde formumuzu koruyup kilo almamak istiyorsak
ev içerisinde küçük egzersizler yapma alışkanlığı kazanmamız gerekir. Halihazırda spor salonuna düzenli olarak giden ve sporunuzu
aksatmayan bir insan olabilirsiniz. Ancak bu dönem de sizin de rutininizden kopmamanız ve basit hareketler ile vücudunuza küçük
hatırlatmalar yapmanız önem taşır. Evinizde kendinize rahat hareket edebileceğiniz bir alan belirleyin. Ardından kolay ısınma hareketleri
ile başlayın ve vücudunuzun diğer hareketlere adapte olması için uyarılmasını sağlayın. Evinizde bir koşu bandı varsa kardiyovasküler
egzersiz yapabilirsiniz ama amacımız biraz daha esneklik ve dayanıklılık üzerine kurgulu olabilir. Tıpkı pilates derslerinde olduğu gibi!
Kendinizi çok fazla zorlamadan mekik ve şınav çekmeyi alışkanlık haline getirin. Esneme-germe hareketleri vücudunuzu rahatlatabilirsiniz.
Eğer spor salonlarında olduğu gibi bir ağırlık aletiniz yoksa bile evdeki eşyalar ile bu durumu çözebilirsiniz.Ağırlık ile squat çalışabilir, kas
geliştirme hareketleri yapabilirsiniz.Vücut ağırlığınız ile çalışmak isterseniz de plank hareketleri dayanıklılığınızı epey arttıracaktır. Tüm bu
süreçte bol bol su tüketmek de büyük önem taşımaktadır. Hem besinlerin emiliminin gerçekleşmesi için hem de sporda kaybedeceğiniz
suyu geri kazanmak için sıvı tüketimlerinize ağırlık vermeniz gerekir. Ayrıca stresten olabildiğince kendinizi uzak tutmak ve uyku rutininizi
devam ettirmek de bu süreçte kendinize yapabileceğiniz en büyük iyiliklerdendir. PGA Akademi ailesi olarak sizlerin bedenen ve ruhen
sağlıklı olmasını önemsiyoruz ve bu nedenle de sizlerle bu yazımızı paylaşıyoruz. Yeniden güzelliklerin yaşandığı mutlu günlerde hep
beraber olabilmek ümidiyle, sağlıklı günler dileriz.

Hemen Arayın
Biz Sizi Arayalım